Abstract:
Bu çalışmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığının "Değerler Eğitimi" konusundaki faaliyetleri temel alınarak "100 Temel Eser" arasında eseri bulunan Bahaeddin Özkişi'nin tüm eserlerinin "Değerler Eğitimi" açısından incelenmesidir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinde doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Önce Bahaeddin Özkişi'nin eserlerinde tespit edilen değerler fişlenmiştir. Milli Eğitim Temel Kanunu Türk Milli Eğitiminin Genel Amaçları, Ortaöğretim Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Öğretim Programı (2017), Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı'nda (2017) ele alınan değerlerden en temel 24 adet değer seçilerek bir değer listesi oluşturulmuştur. Ardından eserlerde fişlenen değerler, bu değerler listesine göre tasnif edilmiştir. Buna göre değerlerin eserlerde ele alınış biçimleri, eserin adı ve sayfa numarasıyla kayıt altına alınmıştır. Değerlerin eserlerde ne sıklıkla kullanıldığını belirlemek amacıyla ulaşılan bilgiler tablolar haline getirilmiş, bu tablodan faydalanılarak grafikler oluşturulmuştur. Çalışmanın sonucunda Bahaeddin Özkişi'nin eserlerinde değerlerin geniş yer tuttuğu görülmüştür. Buna göre en çok yardımseverlik, vatanseverlik, saygı değerleri tespit edilmiştir. En az tespit edilen değerler ise çalışkanlık, cömertlik, alçakgönüllülük ve sadakat değerleridir. Son olarak Bahaeddin Özkişi'nin eserlerinin "Değerler Eğitimi" faaliyetlerinde kullanılabilir sonucuna ulaşılmıştır.