Özet:
Modernliğin devamı ya da yeni bir dönem olarak adlandırılan postmodernite kavramı, özellikle Amerika'da kendisine yer bulmuş ve bu sürecin tüm dünyaya etkisi zamanla hissedilmiş; fakat etki altına girme süreçleri toplumların yapısına, inançlarına, dünya görüşlerine, ekonomisine, coğrafik konumu vb. özelliklerine göre farklılıklar göstermiştir. Bunun sonucunda Modernizm ve Postmodernizm kimi ülkelerde tam anlamıyla yaşanırken kimi ülkelerde de daha kısa soluklu süren ve toplumsal yapıda nispeten daha az etkili biçimde gözlemlenmektedir. Bu bağlamda "XX. Yüzyılın İkinci Yarısında Geleneksel Kültür İmgelerinin İran Heykel Sanatına Yansımaları" konulu çalışmada İran'ın belirli tarihler içerisindeki sanatsal yaklaşımları incelenmiş, Modernizm ve Postmodernizm kavramları ile heykel sanatı bünyesinde yaşanan değişimin İran heykel sanatındaki yansımaları ve İran Kültürü'nün bu süreçte heykel sanatına etkisi sorgulanmıştır. Araştırmada İran Heykel Sanatının 1950'den 2000'li yıllara uzanan zaman dilimi içindeki eserleri; estetik, teknik ve plastik özellikleri bakımından ve İran'a has kültürel imgelerin izlerini taşıyan sanat eserleri temelinde ele alınmıştır. Tarihsel bir yaklaşımla, geleneksel kültür imgelerinin İran Heykel Sanatı üzerindeki etkilerini ve bunun boyutlarını toplumsal değerler bağlamında ortaya çıkarmayı amaçlayan üç heykel sanatçısı ve eserleri betimlenmiştir.