Abstract:
Çalışma İngilizcenin yaratıcı kullanımı açılımında "CUE" dersleriyle yeni bir öğrenme yolu, İngilizce dilini pratik yapma ve öğrenmeyi sunar. İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin görev odaklı CUE derslerine karşı algılarını incelemeyi amaçlayan bu çalışma karışık araştırma metodu üzerine rapor eder. Bunun yanısıra, bu çalışma görev odaklı CUE derslerinin yabancı dil öğrenme sürecine olan katkılarını dil becerileri, dilin kullanımı ve motivasyon açısından açığa çıkarmayı amaçlar. Bu çalışma ayrıca görevlere dayanan CUE derslerinin özelliklerini bulmayı amaçlar. Bu amaca ulaşmak için, Türkiyede bir vakıf üniversitesinin yabancı diller okulunda İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen 135 öğrenci 2013-2014 eğitim yılında görev odaklı CUE derslerine karşı algılarını yansıtan bir anket doldurdu. Öğrenenlerin algılarını belirlemek için, nicel veri toplama aracı olarak geliştirilen 37 maddelik bir anket (CUE Algı Anketi) kullanıldı. Ek olarak, 2012-2013 eğitim yılının sonunda CUE derslerine karşı genel görüşlerin belirlenmesinde nitel veri aracı olarak rastgale seçilen öğrencilerle ve CUE derslerini veren öğretmenlerle yarı yapılandırılmış mülakatlar uygulandı. Sonuçlar görev odaklı CUE derslerinin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin dil öğrenme süreçlerine olan katkılarını gösterdi.