Abstract:
Bu çalışmanın amacı ortaokul 7. Sınıf öğrencilerinin Türkçe dersi ile web2.0 araçlarını ilişkilendirilerek öğrencilerin yazma becerilerini geliştirmektir. Bu amaçla modele uygun bir web2.0 aracı seçilerek çizgi roman yazma çalışması yapılması sağlanmıştır. Yapılan yazma çalışmasında öğrencilerin fantastik metin, bilgilendirici metin, deyim ve atasözleri türlerini Türkçe dersi 7. Sınıf kazanımlarıyla ilişkilendirilerek oluşturması sağlanmaya çalışılmış; web2.0 aracının kazanımların kazandırılması açısından sürece etkisi gözlemlenmiştir. Eylem araştırması, eğitim sisteminin öğrenciler için iyileştirilmesi üzerine yapılan araştırmalarda kullanılan bir desendir. Nitel araştırma yöntemlerinden olan eylem araştırması ile desenlenen bu araştırmada öğrencilerin okul içi ve dışındaki yaşantılarında teknoloji kullanımından ve veri üretim kolaylığı ve pratikliğinden faydalanarak çalışma gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini geliştirerek web2.0 aracı vasıtasıyla öğrenme, uygulama ve ürün ortaya çıkarma başarısını arttırmak hedeflenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunda bir öğretmen ve 24 öğrenci bulunmaktadır. Bu çalışmada amaçlı örneklem tekniklerinden ölçüt örnekleme tekniği kullanılmıştır araştırmanın amacı ve araştırmacının beklentileri göz önünde bulundurularak belirlenen ölçütler; araştırmacının Türkçe öğretmeni olarak derse girdiği sınıflar, araştırmacının dersine girdiği sınıflarda yazma ve yazarlık becerileri konusunda ağırlıklı olarak sorun yaşayan öğrenciler ve veliler tarafından izin verilen öğrenciler olarak belirlenmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu, öğrenci günlüğü, öğrenci etkinlik dosyası ve öğretmen gözlem formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler hem betimsel hem içerik analizi tekniği ile değerlendirilip çözümlenmiştir. Araştırma verilerine göre Türkçe dersi ile web2.0 araçlarının ilişkilendirilmesi gerekliliği sonucuna ulaşılmıştır. Konuya ilişkin veri araçlarından alınan bulgulardan web2.0 aracının kazanımların verilmesi, öğrencinin kendini iyi hissettiği bir ortam oluşturması, sürecin öğretmenler tarafından rahatlıkla takip edilebilmesi konularında verimli bir eğitim öğretim süreci yarattığı görülmüştür.