Özet:
Bu araştırmanın amacı, Ortaokul Sosyal Bilgiler ders kitaplarında kullanılan Coğrafya görsellerinin öğrencilerde Coğrafya algısı yaratmadaki etkisini belirleyebilmektir. Araştırmanın uygulaması 2016-2017 eğitim öğretim yılında Burdur ili Gölhisar ilçesinde bulunan Yusufça Ortaokulu'nda öğrenim gören 66 öğrenci ile gerçekleşmiştir.Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu, anket ve soru formu ile toplanmıştır. Ortaokul Sosyal Bilgiler ders kitabında yer alan Coğrafya görsellerinin öğrencilerde Coğrafya algısı yaratmasını belirlemeye yönelik formlara ve ankete verdikleri cevaplar değerlendirilmiş ve öğrencilerin bu konuya yönelik görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırmanın sonuçlarına göre öğrencilerin büyük çoğunluğunun Sosyal Bilgiler ders kitabında yer alan Coğrafya görsellerini hatırladıkları belirlenmiştir. Öğrencilerin görsel öğelerle konuları ilişkilendirmede başarılı oldukları ve görsel öğelerle öğrendiklerini daha kolay hatırladıkları görülmüştür. Bu araştırma sonuçları, sosyal bilgiler ders kitaplarındaki görsellerin öğrencilerin öğrenmesinde ve öğrenmede kalıcılığa katkılarını göstermesi bakımından önem arz etmektedir.