Abstract:
Bu araştırmada, Fen Bilimleri dersi Güneş Sistemi ve Ötesi ünitesinin 3D bilgisayar modelleri yöntemiyle işlenildiğinde ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarında etkisi olup olmadığı araştırılmıştır. Bu araştırma 2015-2016 eğitim-öğretim yılının 2. döneminde Antalya ili Serik ilçesindeki Karataş Ortaokul'unda 7. sınıf A ve B şubelerinde 60 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Hangi sınıfın denek grubu hangi sınıfın ise kontrol grubu olacağı rastgele belirlenmiştir. Araştırma uygulama çalışmaları 3 hafta sürmüştür. Bu tez çalışmasında yarı deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma yarı-deneysel yapıda, ön-test/ son-test kontrol gruplu desene göre yürütülmüştür. Denek grubuna 3D bilgisayar modelleri yöntemiyle ders işlenirken kontrol grubuna ise Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenen kazanımlar doğrultusunda yapılandırmacı eğitim yaklaşımı uygulanmıştır. Araştırma sürecinin değerlendirilmesinde Güneş Sistemi ve Ötesi ünitesi ile ilgili Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme ve Değerlendirme Merkezi tarafından hazırlanan kazanım testleri uygulanmıştır. Bu kazanım testleri çoktan seçmeli sorulardan oluşmaktadır. Çalışma kapsamında elde edilen verilerin analizinde SPSS 21 (statistical package for social sciences) programı uygulanmıştır. Akademik başarı testlerinden (ön-test, son-test) elde edilen puanların analizi için, bağımsız gruplar t-testi kullanılmıştır. 3D Bilgisayar destekli öğretim modelleri kullanarak yapılan çalışmadan elde edilen bulguların sonuçlara göre denek grubu ile kontrol grubu arasında anlamlı bir fark olduğu gözlenmiştir. Bu sonuç 3D bilgisayar modellerinin öğrencilerin akademik başarısını olumlu yönde etkilediğini göstermektedir.