Abstract:
Sağlık kuruluşlarının sayısındaki artış ve rekabet, artan maliyetler, oluşan atıl kapasite, tüketicilerin bilinçlenmesi vb. nedenlerle sağlık sektöründe her geçen gün daha fazla önem kazanan pazarlama faaliyetleri günümüzde ayrı bir uzmanlık alanına dönüşmüştür. Pazarlama faaliyetlerinin artan önemi ile birlikte medikal turistlerin bu faaliyetler ile ilgili düşünceleri de önemli bir konu haline gelmiştir. Araştırmanın amacı; medikal turizme yönelik hizmet veren özel sağlık kuruluşlarında hizmet alan hastaların/tüketicilerin pazarlama faaliyetlerine ne düzeyde önem verdikleri ve bunun sağlık kuruluşu tercihlerine ne düzeyde yansımalarının olduğu 7P (Ürün, Konum, Fiyat, Tutundurma, Fiziksel Deliller, İnsanlar ve Süreç Yönetimi) bakımından ele alınmıştır. Veriler Antalya ilinde bulunan beş özel hastane ve bir tıp merkezinde tedavi gören toplam 234 medikal turistten anket aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen verilerin, sağlık işletmelerinde tüketici talep ve beklentilerine uygun pazarlama karması stratejilerinin geliştirilmesinde, müşteri tatmininin sağlanmasında ve pazarlama faaliyetlerinin başarıya ulaşmasında işletmelere katkı sağlaması hedeflenmektedir.