Abstract:
Okullarda öğretmenlerin mesleki alanda teknik bilgileri okul örgütünün işleyişinde önemlibir kaynaktır. Okul yöneticilerinin öğretmenlerin kişisel teknik bilgilerini okulun örgütselbilgisine dönüştürmek için kullandığı bazı araçlar ve teknikler vardır. Bu konuda okulyöneticilerinin gösterdiği yeterlik düzeyi eğitim alanında yeni bilgilerin geliştirilmesiaçısından önem arz etmektedir. Bu araştırmada, ilköğretim okul yöneticilerinin bilgi yönetimiaraçlarını kullanma yeterlik düzeyi yönetici ve öğretmenlerin görüşlerine göre araştırılmıştır.Bunun için, Antalya ili merkez ilçeye bağlı resmi ilköğretim okullarında tarama modelinde biraraştırma yapılmıştır. 5li Likert ölçeğine göre hazırlanan ölçme aracından elde edilen verilerSPSS 10.0'da analiz edilmiş; istatistiksel anlamlılık düzeyi 0,05 olarak alınmıştır.Araştırma bulgularına göre ilköğretim okullarında yöneticiler ve öğretmenler genel olarakokul yöneticilerinin bilgi yönetimi araçlarını yeterli düzeyde kullandığını düşünmektedirler.Yöneticilerin ve öğretmenlerin görüşleri anlamlı oranda farklılık göstermektedir. Yöneticileröğretmenlerden daha yüksek düzeyde olumlu görüş belirtmişlerdir. Araştırmaya katılangrupların görüşleri cinsiyet, çalışma süresi ve eğitim düzeyi değişkenlerine görefarklılaşmamaktadır. Elde edilen bulgulara göre sadece okul yöneticilerinin öğretmenliktehangi branştan geldiklerinin okul yöneticilerinin bilgi yönetimi araçlarını kullanma yeterlikdüzeyleriyle ilgili görüşleri üzerinde bir farklılık yarattığı bulunmuştur. Bulgulara dayalıolarak öneriler geliştirilmiştir:lköğretim okullarında sistemli bir bilgi yönetimi modeli uygulanması; örgüt kültürününbilgi yönetimi anlayışını desteklemesi; okul yöneticilerinin öğretmenleri proje hazırlamayateşvik etmesi; okul süreçleriyle ilgili bir elektronik veri tabanının oluşturulması vegüncellenmesinin takip edilmesi; okul çalışanları arasında grup yazılımlarının teşvik edilmesive yerel eğitim bölgelerinde zümre eğitim portallarının oluşturulması önerilmiştir.