Özet:
Bu çalışmanın amacı, belirsizlik yönetiminin işle bütünleşme, inisiyatif alma ve kariyer planlaması üzerindeki etkisini tahlil etmektir. Araştırmada, açıklayıcı sıralı karma yöntem deseninin takip eden açıklamalar alt deseni kullanılmış ve süreç öncelikle nicel verilerin toplanması, ardından da nicel sonuçların geniş kapsamlı nitel veriyle desteklenmesini içermiştir. Araştırmanın nicel kısmı işlevsel paradigma, nitel kısmı ise yorumsamacı paradigma ile yürütülmüş, karma yöntem araştırması olduğu için hem realizm hem de idealizm felsefesini bir araya getiren pragmatizm şemsiyesi altında toplanmıştır. Araştırmanın nicel kısmı betimsel ve ilişkisel tarama modeli, nitel kısmı ise durum çalışmasının iç içe geçmiş tek durum çalışması desenine göre, genel olarak ise karma durum çalışması olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın nicel kısım örneklemi Konya ili Karatay, Meram ve Selçuklu ilçelerinde görev yapan eğitim yöneticilerinden küme ve basit tesadüfi örnekleme alma yöntemiyle; nitel kısım örneklemi nicel kısım örneklemi içerisinde yer alan eğitim yöneticilerinden gönüllük esasına dayalı olarak amaçlı örneklem yöntemlerinden ölçüt örnekleme alma yöntemiyle seçilmiştir. Araştırmanın nicel verileri belirsizlik yönetimi, işle bütünleşme, inisiyatif alma ve kariyer planlaması ölçekleri ile nitel verileri ise araştırmada kullanılmak üzere hazırlanmış yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Nicel kısım için betimsel ve çıkarımsal istatistikler, nitel kısım için ise tema, betimsel ve içerik analizleri yapılmıştır. Araştırmanın nicel kısmında belirsizlik yönetimi üzerinde işle bütünleşme, inisiyatif alma ve kariyer planlamasının etkisinin olduğu; nitel kısmında ise eğitim yöneticilerinin belirsizliği yönetebilmeleri, işle bütünleşebilmeleri, inisiyatif alabilmeleri ve kariyer planlaması yapabilmeleri için eğitim yöneticiliğinin meslek haline getirilmesi, yetkin, yeterli ve nitelikli eğitim yöneticilerinin liyakat esaslı ve adaletli olarak seçilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.