Özet:
Bu araştırmanın amacı, proje okullarında çalışan müdürlerin karizmatik liderlik davranışlarını öğretmen görüşlerinden faydalanılarak araştırmaktır. Bu kapsamda çalışmaya katılan öğretmenlerin görüşleri alınarak müdürlerin karizmatik liderlik özellikleri de saptanmaya çalışılmıştır. Bu çalışmada nitel araştırma tekniklerinden bütüncül çoklu durum deseni kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcı grubunu Antalya'da görev yapmakta olan 15 proje okulu öğretmeni oluşturmaktadır. Veriler yüz yüze görüşme yoluyla toplanmış ve görüşmelerde yarı yapılandırılmış görüşme formu tekniği kullanılarak katılımcılara 15 soru yöneltilmiştir. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sürecinde elde edilen verilerden, proje okulu yöneticilerinin iletişim yeteneği kuvvetli, karşısındaki grubu etkileyebilen, liyakat sahibi, adaletli, güvenilir, hitabeti kuvvetli, alanına hakim, beden dilini iyi kullanabilen, birleştirici, değerli hissettiren, cesur, anlayışlı, nezaketli, destekleyici, mesai mefhumu olmayan, hareketli, öğretmenlerin ihtiyaçlarına duyarlı, akademik kariyer yapan, görevine duygusal bağlılık gösteren ve ilham kaynağı oluşturabilen davranışlara sahip yöneticiler oldukları, yöneticilerin çoğunluğunun uygulamalar ve yönetim şeklinde karizmatik liderlik özellikleri sergilemeye çalıştıkları görülmüştür. Ancak yetki alanları genişletilmiş olmasına rağmen aslında bazı yöneticilerin mevcut yasal düzenlemeden dolayı bazen risk almaktan imtina ettikleri, eğitim seviyeleri ve hizmet süreleri daha fazla olan ve akademik kariyer yapan veya yapmakta olan yöneticilerin sergiledikleri karizmatik liderlik davranışlarında daha cesur hareket ettikleri sonucuna ulaşılmıştır.