Özet:
Bu çalışma, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Trabzon ili Ortahisar ilçesinde görev yapan matematik öğretmenlerinin uzaktan eğitim dönemindeki sanal sınıf yönetim becerilerine ilişkin görüşlerini almak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, fenomenolojik ya da bir başka ifadeyle öznel yaşantı deseninde yapılmış bir nitel çalışmadır. Çalışma iç içe geçen çoklu durum desenli durum çalışmasıdır. Örnekle, amaçlı örnekleme tekniği ile gönüllülük esasına dayalı olarak seçilen Trabzon ili Ortahisar ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ortaokullarda görev yapmakta olan matematik öğretmenlerinden 12 öğretmen örneklem olarak seçilmiştir. Araştırmada veriler bireysel görüşme tekniği ile toplanmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formları ile 10-15 dakika süresince yapılan görüşmeler kaydedilip betimsel analize tabi tutulmuş ve görüşler temalandırılıp kategorileştirilmiştir. Araştırma sonucunda matematik öğretmenlerinin uzaktan eğitim dönemindeki sanal sınıf yönetim becerileri sınıf yönetiminin beş boyutunda ayrı ayrı incelenmiştir.