Akdeniz Üniversitesi DSpace

Kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı perspektifinden Akdeniz Üniversitesi öğrencilerinin ikinci ekran kullanım alışkanlıkları ve motivasyonları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Yeşilyurt, Aydın
dc.date.accessioned 2023-06-12T17:18:54Z
dc.date.available 2023-06-12T17:18:54Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/7113
dc.description.abstract Dijitalleşme ve geleneksel medyadan yeni medyaya geçiş; izleyici tutumlarında değişiklik meydana getirmiştir. Seyirci pasif olmaktan çıkmış aktif konuma gelmiştir ve artık sadece televizyon izlemekle kalmamakta aynı anda ikinci ekran da kullanmaktadır. "İnsanlar medyayla ne yapar" yaklaşımından hareketle "seyirci ikinci ekranı niçin kullanmaktadır" sorunsalı üzerinden oluşturulan bu çalışmada alan araştırması yapılmıştır. Anket yöntemiyle elde edilen veriler SPSS paket programıyla analiz edilmiştir. Çalışmanın özgün tarafını ortaya çıkaran bulgulara göre katılımcılar; televizyon seyrederken ikinci ekran kullanmaktadır ama büyük çoğunluğu ikinci ekran kullanıcısı olduğunun farkında değildir. İzleyici ikinci ekran olarak en çok akıllı telefon kullanmayı tercih etmektedir. Televizyon seyircisi ikinci ekranı; bilgi toplamak, alışveriş yapmak, sosyal medya hesaplarını takip etmek, zamandan tasarruf etmek, eğlenceli vakit geçirmek için kullanmaktadır. Seyirci ikinci ekran kullandığında daha aktif, etkileşimli ve katılımcı olmaktadır. Müzik programları; televizyon seyircisi tarafından ikinci ekranla birlikte en çok kullanılan tematik program türüdür. İzleyicinin kullandığı ikinci ekran cihazı ve kullanma motivasyonları cinsiyete ve fakültelere göre farklılık göstermektedir. Dahası seyirci ikinci ekran aplikasyonlarını neredeyse hiç kullanmamaktadır. Seyirci ikinci ekran kullandığında dikkatinin kısmen dağıldığını düşünmektedir. Teknolojik imkanların ve yeni medyanın sunduğu olanaklar geleneksel izleyicinin konumunu değiştirmiştir. Seyircinin birinci ekran tercihi her zaman televizyon değildir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İkinci Ekran, Çapraz Medya, Etkileşim, Dijital Medya, Sosyal Medya en_US
dc.title Kullanımlar ve doyumlar yaklaşımı perspektifinden Akdeniz Üniversitesi öğrencilerinin ikinci ekran kullanım alışkanlıkları ve motivasyonları en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Radyo Televizyon ve Sinema en_US
dc.contributor.consultantID Karaduman, Sibel. en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

DSpace'de Ara


Göz at

Hesabım