Özet:
Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının vatanseverlik değeri ve vatanseverlik eğitimi hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgubilim (Fenomonoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim-öğretim döneminde, Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi'nde öğrenim gören son sınıf 83 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak, araştırmacı tarafından uzman görüşü alınarak hazırlanan, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Çalışma grubundan elde edilen veriler içerik analiz yönteminden yararlanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın sonuçları genel olarak incelendiğinde, çalışma grubunu oluşturan öğretmen adaylarının vatanseverlik kavramı hakkında bilgi sahibi olduklarını, değerin öğrencilere kazandırılmasının öneminin farkında olduklarını, sosyal bilgiler dersi ve iyi vatandaş yetiştirme amacı ile vatanseverlik değerinin ilişkisini bildiklerini, Sosyal Bilgiler Öğretim Programı içerisindeki yerinin ve öneminin farkında olduklarını, sosyal bilgiler öğretmeni olarak değerin kazandırılmasındaki rolünü bildiklerini söylemek mümkündür. Farklı olarak ilköğretim düzeyinde verilen vatanseverlik eğitiminin, değerin kazandırılmasında istenilen düzeyde öğrenciye katkı sağlamadığı sonucuna; sosyal bilgiler lisans eğitimi programında ise yeterli düzeyde vatanseverlik eğitiminin verilmesine karşın alınan derslerin içeriğinin vatanseverlik değeri için yeterli olmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca öğretmen adaylarının vatanseverlik ve vatanseverlik eğitimi kavramlarına yönelik olumlu benzetimlerde bulunduklarını ve olumlu düşünceye sahip olduklarını söylemek mümkündür.