Özet:
Bu araştırma Etkileşimli Kelime Duvarı (EKD) tekniğinin ortaokul 5. sınıf düzeyinde kelime öğretimine etkisini belirlemek amacı ile yapılmıştır. Araştırma nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanıldığı karma desen ile yürütülmüş veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Türkçe dersi kelime bilgisi testi, yansıtıcı günlükler ve gözlem notları kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim öğretim yılında Antalya ilinin Muratpaşa ilçesinde bulunan bir devlet ortaokulunun 5. sınıfında okuyan 74 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma için Türkçe ders kitabındaki 5. ve 6. temalar seçilmiştir. Temalarda yer alan kelimeler deney grubuna EKD tekniği ve etkinlikleri ile kontrol grubuna ise devam eden öğretim programındaki etkinlikler ile öğretilmiştir. Uygulama sekiz hafta boyunca toplamda sekiz ders saati olacak şekilde devam etmiştir. Türkçe dersi kelime bilgisi testi uygulamadan önce ön test, uygulamadan sonra son test ve son testin uygulanmasından bir ay sonra da kalıcılık testi olarak uygulanmıştır. Her uygulama dersinin sonunda öğrencilerden dersle ve EKD tekniği ile ilgili düşüncelerini yansıtıcı günlüklere yazmaları istenmiştir. Ayrıca araştırmacı da her dersin sonunda derse ve EKD tekniğine yönelik gözlemlerini not etmiştir. Araştırma sonunda Türkçe dersi kelime bilgisi testinden elde edilen nicel veriler istatistik analiz paket programı ile analiz edilmiş yansıtıcı günlüklerden ve araştırmacı gözlem notlarından elde edilen nitel veriler ise içerik analizi yoluyla çözümlenmiştir. Deney ve kontrol gruplarının kelime bilgisi testinden elde edilen ön test puanları arasında anlamlı bir farklılığa rastlanmazken son test ve kalıcılık testi puanları arasında deney grubunun lehine anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre EKD tekniğinin 5. sınıf düzeyinde Türkçe dersi kelime öğretiminde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Yansıtıcı günlüklerden ve araştırmacı gözlem notlarından elde edilen nitel veriler analiz edildiğinde nicel verileri desteklediği ve öğrencilerden çoğunun EKD tekniğine ve Türkçe dersine yönelik olumlu düşüncelere sahip oldukları görülmüştür.