Abstract:
Ulaşımın hızlı ve konforlu bir biçimde sağlanması ve havayollarının daha emniyetli bir ulaşım sağlaması havayolu ulaşımını insanların yoğunlukla tercih etme sebeplerindendir. Havacılığın yapıtaşlarından biri olan emniyetin sağlanabilmesi amacıyla personellere eğitim verilmekte ve bu sayede insan faktörü kaynaklı hatalar ve riskler en az düzeye indirilmeye çalışılmaktadır. Bu çalışmanın amacı Uçak Bakım Liselerinde verilen İnsan Faktörleri Modülü'ne yönelik öğrenci görüşleri ile tutumlarını belirlemek ve öğrenci tutumlarıyla derse ilişkin akademik başarıları arasında herhangi bir ilişki olup olmadığını incelemektir. Çalışmanın bir diğer amacı öğrencileri tutumlarının çalışma kapsamında ele alınan demografik değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesidir. Çalışma, Antalya ilinde Aksu uçak bakım lisesinde 11. Sınıfta öğrenim gören 71 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında lise öğrencilerinin İnsan Faktörleri modülüne ilişkin tutumlarını belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından tutum ve görüş ölçeği geliştirilmiştir. Çalışma kapsamında betimsel istatistikler, t-testi ve varyans analizi kullanılmıştır. Çalışma kapsamında 4 alt boyut ve 15 maddeden oluşan bir ölçek geliştirilmiş ve bu ölçeğin güvenirlik katsayısının 0,80 olduğu belirlenmiştir. Çalışmada öğrenci tutumlarının ele alınan demografik değişkenlere göre anlamlı bir farklılık göstermediği belirlenmiştir. Çalışmada ayrıca öğrencilerin insan faktörleri modülüne ilişkin tutumları ile öğretmenin modülde yer alan konulara ilişkin ne düzeyde yeterli olduğuna yönelik görüşleri arasında pozitif yönde ve düşük düzeyde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir.