Özet:
Bu çalışmada, genç kuşak internet kullanıcıları üzerinden Kullanımlar ve Doyumlar yaklaşımı perspektifinde canlı yayın içerik paylaşım platformu olan Twitch.tv'ye yönelik kullanım motivasyonlarını incelenmektedir. Çalışmanın bulgular bölümünde nitel araştırma yöntemleri arasından, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmış, çalışma grubunda bulunan katılımcıların Twitch.tv kullanım motivasyonları incelenmiş ve ortaya konulmuştur. Analiz bölümünde örneklem içerisinde bulunan 18-25 yaş arası katılımcılardan elde edilen bulgular betimsel analiz yöntemi ile değerlendirilerek Twitch.tv kullanımında hangi motivasyonlara sahip oldukları analiz edilmektedir. Çalışmanın birinci bölümünde iletişim araştırmalarının tarihine değinilerek Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı, Aktif İzleyici ve Doyumlar Kavramı açıklanmış, ikinci bölümünde Yeni Medya ve Sosyal Medya hakkında bilgi verilerek Sosyal Paylaşım Siteleri ve araştırmanın ana konusu olan canlı yayın paylaşım platformu Twitch.tv hakkında detaylı bilgiler paylaşılmıştır. Çalışmanın üçüncü bölümünde yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile elde edilen bulguların betimsel analizi ve sonuç kısmı bulunmaktadır. Çalışmanın örneklemi ölçüt örneklem yöntemi ile 18-25 yaş arasında bulunan ve Twitch.tv kullanım süreleri haftalık 30 saatten fazla olan kullanıcılar tarafından oluşturulmuştur. Çalışma sonucunda, sözü edilen yoğun kullanım oranına sahip kullanıcıların Twitch kullanım alışkanlıkları ve motivasyonları ortaya konulmuştur.