Özet:
Bu araştırmanın amacı, Antalya ili Konyaaltı ilçesi ilkokullarında öğrenim gören yabancı uyruklu öğrencilerle ilgili karşılaşılan sorunları ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini öğretmen ve yönetici görüşleri doğrultusunda ortaya koymaktır. Nitel bir araştırma olan çalışmadaki veriler, Antalya ili Konyaaltı ilçesi merkezinde bulunan beş ilkokulda toplam yirmi dört sınıf öğretmeni ve yedi yönetici ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerden elde edilmiştir. Araştırma verileri, içerik analizi tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin analizi sonucunda yabancı uyruklu öğrencilerle ilgili Öğretmen ve yöneticilerin karşılaştıkları sorunlar; dil sorunu, kültür sorunu, İlgi sorunu, davranış sorunları ve denklik sorunu olarak beş alt tema altında toplanmıştır. Araştırmada yabancı uyruklu öğrencilerin ders işleme sürecine etkileri ise; dikkat dağınıklığı ,vakit kaybı ve iletişim problemleri olarak üç alt tema altında toplanmıştır. Araştırmada karşılaşılan sorunlara yönelik yapılanlar başlığı altında ise; veli işbirliği, sosyal aktiviteler ve dil kursları olarak üç alt tema altında aktarılmıştır. Diğer temalarda da öğretmen ve yöneticilerin yukarıda belirtilen sorunlara yönelik buldukları çözümler ve sorunlara yönelik çözüm önerileri tartışılmıştır.