Özet:
Bu çalışmanın amacı, yoğun yabancı dil (İngilizce) öğrenimi gören Türk öğrencilerin dil öğrenmeye ilişkin inançları hakkında daha fazla bilgi sahibi olmaktır. Bu çalışma ile öğrencilerin yabancı dil öğrenmeye dair inançlarının yabancı dil başarıları, yaşları ve cinsiyetleri ile bir ilişkisi olup olmadığı ortaya konmak amaçlanmıştır. Araştırma Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu'nda yapılmıştır. Nicel Araştırma Yöntemlerinden Tarama deseni kullanılarak yapılan bu çalışmanın verileri Horwitz (1987) tarafından geliştirilen ve Razı (2009) tarafından Türkçe 'ye çevrilmiş olan Yabancı Dil Öğrenmeyle ilgili İnançlar Anketi kullanılarak 263 hazırlık sınıfı öğrencisinden toplanmıştır. Araştırmanın verileri SPSS kullanarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre öğrencilerin cinsiyeti, yaşı ve yabancı dil seviyeleri ile dil öğrenmeyle ilgili inançları arasında anlamlı bir ilişki görülmemiştir. Ancak bulguların detaylı analizi bu değişkenler arasında girift ilişkinin varlığını ortaya çıkarmıştır. Sonuçlar tartışılarak teorik ve pedagojik sezdirimlerde bulunulmuştur