Özet:
Bu araştırmanın amacı, Akdeniz Üniversitesi'nde çeşitli fakülte ve programlara devam eden öğrencilerin bağlanma ile kimlik stilleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın bağımsız değişkenini bağlanma stilleri ve bağımlı değişkenini kimlik stillerioluşturmaktadır. Araştırmanın evrenini, 2016-2017 Eğitim-Öğretim döneminde Akdeniz Üniversitesinde öğrenim görmekte olan üniversite öğrencileri oluşturmaktadır. Söz konusu evrenden hareketle, araştırmanın çalışma grubu Eğitim Fakültesi, Edebiyat Fakültesi, Hemşirelik Fakültesi ve Mimarlık Fakültesinde öğrenim gören 634'ü kadın ve 351'i erkek olmak üzere toplam 985 lisans öğrencisinden oluşmaktadır. Araştırma verilerinin toplanmasında; Bağlanma Temelli Zihinsel Temsiller Ölçeği, Kimlik Stili Envanteri ve Kişisel Bilgi Formukullanılmıştır. T testi analizi sonuçlarına bakıldığında cinsiyete göre katılımcıların olumlu anne, olumlu baba, olumlu kendilik, olumsuz anne, olumsuz baba, olumsuz kendilik, bilgi yönelimi ve karmaşalı yönelim puanlarında anlamlı düzeyde farklılaşma olduğu bulgulanmıştır. Korelasyon analizi sonuçlarına göre, bilgi yönelimi kimlik stili puanları ile olumlu anne, olumlu baba, olumlu kendilik ve olumsuz kendilik puanları arasında pozitif bir ilişki; kural yönelimi kimlik stili puanları ile olumsuz anne arasında negatif, olumlu anne, olumlu baba, olumlu kendilik ve olumsuz kendilik arasında pozitif bir ilişki; karmaşalı yönelim kimlik stili puanları ile olumlu kendilik arasında negatif, olumsuz anne, olumsuz baba ve olumsuz kendilik arasında pozitif bir ilişki; bağlanım kimlik stili puanları ile olumsuz anne, olumsuz baba ve olumsuz kendilik arasında negatif bir ilişki, olumlu anne, olumlu baba ve olumlu kendilik arasında pozitif bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Regresyon analizlerii sonucunda bağlanma stillerinin olumlu anne, olumlu kendilik ve olumsuz kendilik alt boyutu puanlarının bilgi yönelimi kimlik stili puanlarını anlamlı düzeyde yordadığı bulunmuştur. Buna ek olarak, olumlu anne, olumlu baba, olumlu kendilik ve olumsuz kendilik alt boyutu puanlarının kural yönelimi kimlik stili puanlarını anlamlı düzeyde yordadığı görülmüştür. Ayrıca, olumsuz anne ve olumsuz baba alt boyutu puanlarının karmaşalı yönelim kimlik stili puanlarını ve olumlu kendilik, olumsuz anne ve olumsuz kendilik puanlarının bağlanım kimlik stili puanlarını anlamlı düzeyde yordadığı bulunmuştur. Bu bulgular bağlanma stillerinin kimlik stilleri ile ilişkisini gösterir niteliktedir.