Özet:
Bu araştırmada 2013-2014 eğitim öğretim yılında ilk kez uygulanan 8. Sınıf TEOG sınavı matematik soruları ile eğitim politikası olarak kendini kanıtlamış Singapur eğitim sisteminin uyguladığı PSLE sınavı matematik sorularını karşılaştırmak amaçlanmaktadır. Singapur, PISA ve TIMSS gibi uluslararası yapılan sınavlarda ilk beş sırada yer almaktadır. Bu nedenle Türkiye ve Singapur'un uyguladığı eğitim politikasını, sınav sistemlerinin benzerlik ve farklılıklarını incelemek önemlidir. Araştırma sonuçlarına bakıldığında PSLE, TEOG1 ve TEOG2 sınavında ağırlıklı olarak çok adımlı çözüm gerektiren soru bulunmaktadır. Soyutluk derecelerine göre Geometri alanında PSLE (%91.7), TEOG1 (%75) ve TEOG2 (%75) olup üç sınavda da açıklayıcı durumlar ağırlıktadır. Sayılar alanında ise PSLE (%80.6) açıklayıcı durumlar, TEOG1 (%81.3) pür matematik ve TEOG2 (%100) soruların tamamı pür matematik olup farklılaştığı görülmektedir. Olasılık-İstatistik ve Cebir alanında PSLE ve TEOG1 sınavında müfredatta yer almadığından soru sorulmamıştır. TEOG2 sınavında %50'si, Cebir alanında ise %62.5'i pür matematik içeren sorudan oluşmaktadır. Cevap tiplerine göre Geometri alanında TEOG1 ve TEOG2 sınavında sorular genel olarak sayısal cevap içermektedir. PSLE sınavında ise soruların %58.4'ü açıklama ve çözüm gerektiren sorudan oluşmaktadır. Bilişsel yeterliliğe göre incelenirse Geometri alanında TEOG1 sınavında soruların tamamı kavramsal anlama gerektirmektedir. TEOG2 sınavında soruların %87.5'i kavramsal anlama %12.5'i problem çözme odaklı sorudan oluşmaktadır. PSLE sınavında ise %58.3'ü kavramsal anlama kalanı da problem çözme odaklı sorulardır. Sayılar alanında ise PSLE sınavında %69.5'i problem çözme kalanı da kavramsal anlama gerektiren sorulardır. TEOG sınavlarında ise %68.8'i kavramsal anlama, %18.7'si yöntem uygulama ve %12.5'i problem çözme odaklı sorudan oluşmaktadır. Olasılık-İstatistik ve Cebir alanları PSLE ve TEOG1 sınav müfredatında yer almamaktadır. TEOG2 sınavında ise Olasılık-İstatistik alanında tamamı kavramsal anlama gerektirirken Cebir alanında ise %62.5'i kavramsal anlama, %25'i problem çözme, %12.5'i yöntemi uygulama gerektiren sorudan oluşmaktadır.