Abstract:
Bu çalışmada, Türkiye'de seyahat eden yerel sırt çantalı turistlerin demografik özellikleri, seyahat ve konaklama tercihleri, sosyal medya kullanım alışkanlıkları ve seyahat motivasyonları araştırılarak turistlerin seyahat motivasyonlarına dayalı bir pazar bölümlendirmesi yapılması hedeflenmiştir. Bu bağlamda, 2018 yılının Ocak ve Mart ayları arasında Facebook üzerinden sırt çantalı temalı yedi farklı topluluğa yapılan çevrim içi anket çalışması, 271 kişinin katılımı ile sonuçlanmıştır. Yapılan analizler sonucunda Türkiye'deki sırt çantalı turistlere dair yedi ayrı motivasyon faktörü tanımlanmıştır: Rahatlama, Kültürel Gelişim, Yol Kültürü, Özgürlük, Kişisel Gelişim, Sosyal Gelişim ve Sosyal Katılım. Akabinde yapılan K-means kümeleme analizi sonucunda farklı motivasyonlara sahip dört farklı sırt çantalı turist grubu belirlenmiştir. 1) Salt Gezginler; 2) Yalnızlık Arayanlar; 3) Kendini Geliştirmek İsteyenler; 4) Sosyal Gelenekselciler