Abstract:
Araştırmanın amacı Antalya Bilim ve Sanat Merkezi'nde verilen müzik eğitimi sürecindeki öğrenci-öğretmen-ebeveyn etkileşiminin bileşenlerini ortaya koymak ve bu bileşenlerin öğrenme sürecindeki rolünü belirlemektir. Nitel araştırma modellerinden durum çalışması olan bu araştırma 2016-2017 Bahar döneminde Antalya Bilim ve Sanat Merkezi'nde gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu Antalya Bilim ve Sanat Merkezi'nde görev yapan bir müzik öğretmeni, bu kurumda müzik eğitimi alan altı öğrenci ve bu öğrencilerin ebeveynleri oluşturmuştur. Veri toplamak için ise öğretmen, öğrenciler ve ebeveynler ile görüşme yapılmış ve öğretmen, öğrenciler ve ebeveynlerden yedi hafta süresince haftada bir olmak üzere yansıtıcı günlükler alınmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; alt problemlere göre düzenlenen veriler işlenmiş ve müzik eğitiminde öğrenci-öğretmen-ebeveyn üçgeninde psikodinamik, kişisel ve kişilerarası boyutların etkili olduğu görülmüştür.