Akdeniz Üniversitesi DSpace

A Study on L2 motivational self system of Turkish EFL learners

Show simple item record

dc.contributor.author Yapan, Funda Gül
dc.date.accessioned 2021-05-31T14:58:43Z
dc.date.available 2021-05-31T14:58:43Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/3267
dc.description.abstract Bu çalışma Türkiye'de İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerin ikinci dil öğrenme motivasyonu benlik sistemlerini araştırmayı amaçlamaktadır.Bu çalışmanın örneklemini Akdeniz Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmaya 385 kişi katkıda bulunmuştur. Bu çalışma için karma yöntem seçilmiştir.Çalışmadaki veriler Dörnyei (2005), Taguchi et al. (2009), Ryan (2008) ve Xie'in (2011) anketleri baz alınarak derlenmiş 64 maddelik, 5'li likert ölçeği olan bir anket kullanarak toplanmıştır. Bunun yanında, öğrencilerden sınıf içerisinde motivasyonlarını olumlu ve olumsuz etkileyen faktörleri seçmeleri istenmiştir.Ayrıca, katılımcılara anketin sonunda bir tane açık uçlu soru sorularak, ankete ve çoklu sorulara verdikleri cevaplarla doğruluğu sağlanıp, öğrencilerin hazırlık sınıfında okumalarının ingilizce öğrenmeye yönelik motivasyonlarına pozitif ya da negatif etkilerinin olup olmadığı da araştırılmıştır.Elde edilen verilere göre,kız öğrencilerin erkek öğrencilere, okudukları bölüme, hazırlık sınıfına A1 seviyesi ile başlayanların, A2 seviyesi başlayanlara, ikinci öğretimde okuyan öğrencilerin, birinci öğretimde okuyan öğrencilere ve hazırlığı isteğe bağlı okuyanların zorunlu olarak okuyanlara göre motive olma türleri farklılık göstermiştir.. Ayrıca katılımcıların yabancı dil öğrenirken kendilerini motive etme sebepleri arasında o dilin kültürünü öğrenmek, gelecek ile ilgili planlar yaparken İngilizcenin gerekli olduğunu düşünmeleri, İngilizceyi bir araç olarak görmeleri ve dili öğrenilen topluma karşı davranışları önemli bir yer tutmaktadır.Öğrencilerin sınıf içi motivasyonlarını olumlu etkileyen faktörleri ise dersin eğlenceli geçmesi, öğretmenin öğrencilere karşı tutumu ve davranışı, öğrenciler konuşurken öğretmenin yardım etmesi, sınıf içi atmosfer, öğretmenin esprili olması ve son olarak sınıf içinde İngilizce'nin yani hedef dilin kullanılması oluşturmaktadır. Tam aksine, öğrencilerin kelime bilgileri eksik olduğunda, hedef dildeki herhangi bir kelimenin anlamını unuttuklarında, kendilerini iyi bir şekilde hedef dilde ifade edemediklerinde, ders sıkıcı geçtiğinde veya İngilizce konuşamadıklarında motivasyonları olumsuz olarak etkilenmektedir.Öğrencilerin sınıf içi aktivitelerden en çok sevdikleri ise dizi ve film ile ilgili aktiviteler, kelime oyunları, yarışmalar ve şarkı aktiviteleri olmuştur.Açık uçlu sorulara verdikleri cevaplar da üniversitede hazırlık sınıfında okumalarının İngilizce öğrenmelerini olumlu olarak etkilediğini göstermiştir.Çünkü öğrenciler, yeni kelimeler öğrendikçe, gramer bilgileri arttıkça ve hedef dili kullanabildiklerini gördükçe İngillizce öğrenme motivasyonları da eş zamanlı olarak artmıştır. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Yabancı dil öğrenme motivasyonu, yabancı dil öğrenme motivasyonu benlik sistemi, ideal benlik, öğrenme deneyimleri, olması gereken benlik, yabancı dil olarak İngilizce, toplumun etkisi, gelecek planları, günlük olaylar. en_US
dc.title A Study on L2 motivational self system of Turkish EFL learners en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Foreign Language Teaching Department en_US
dc.contributor.consultantID Mustafa Caner en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account