Özet:
Bu çalışmada, konaklama tesisi değerlendirme sitelerine yönelik otel yöneticilerinin tutumları araştırılmıştır. Araştırma, ekonomisinin büyük bir bölümü turizm ve turizm bağlantılı sektörlerden oluşan Alanya ilçesi sınırlarında gerçekleştirilmiştir. Öncelikle, konuyla ilgili alan yazını taraması yapılmıştır. Konaklama tesisleri yöneticileri ve Alanya Turistik İşletmeciler Derneği Yönetim Kurulu üyeleriyle yapılan mülakatlarda bölgede etkisi yüksek olan sitelerden tripadvisor ve holidaycheck siteleri incelenmiştir. Mülakatlarda oluşturulan anket formu otellere dağıtılmış ve elde edilen sonuçlar SPSS for Windows programıyla analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucu, yöneticilerin değerlendirme sitelerine yönelik tutumlarının altı boyutta incelenebileceği tespit edilmiştir. Bu boyutlar ?İyileştirme-İzleme?, ?Etik-Güven?, ?Adalet?, ?Tehdit?, ?Etki Alanı? ve ?Güvenirlilik? olarak adlandırılmıştır. Araştırma bulgularında, çalışmaya katılan yöneticilerin otel değerlendirme sitelerinde yayınlanan müşteri yorumlarının ve yapılan puanlamaların kendi tesisleriyle ilgili iyileştirici ve düzeltici faaliyetlere ışık tuttuğu ve bu sitelerin müşteri tatil seçiminde etkili olduğuna dair ortak kanaate sahip oldukları saptanmıştır. Bu noktada ilgi çekici nokta, yöneticilerin konaklama tesisi değerlendirme sitelerinin kaliteyi arttırıcı etkisi olduğu üstünde hem fikir olmalarına rağmen sitelerle ilgili etik ve güven konusunda şüpheleri olduğu tespit edilmiş olmasıdır.