Özet:
Sürekli büyüyen bir sektör olan turizm, ekonomik ve sosyal kalkınmayı sağlayan önemli bir araç durumuna gelmiştir. Turizm, ülke tanıtımı ve ekonomiye katkısı açısından önemi yadsınamaz bir gerçekliktir. Gelen misafirlerin memnuniyeti, değerlerimizin misafirlere doğru bir şekilde tanıtımı, gelen misafir sayısının artırılması, turizm sektörünün sürdürülebilmesi ve turizm sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin başarısı açısından iletişim stratejik bir rol üstlenmektedir. Turizm işletmelerinde başarılı bir örgüt içi iletişim için stratejik iletişimin ne derecede önemli olduğu sorusuna cevap aranması, ilgili kavramlara değinilmesi ve öne sürülen hipotezlerin test edilmesi önemli görülmektedir. Ayrıca organizasyonların başarıları için, yönetim fonksiyonlarının aksatılmadan yerine getirilmesi de gerekli görülmektedir. Çalışmanın amacı: Turizm işletmelerindeki yönetici ve çalışanlar arasındaki iletişimin stratejik bir boyutta incelenmesidir. Veriler Türkiye?nin en önemli destinasyonu sayılan ve en çok turist çeken şehri olan Antalya?da merkezde bulunan 5 yıldızlı otellerde, anket metodu yardımı ile elde edilmiştir. Araştırma, iletişimin hem genel olarak turizm sektörünün başarısında hem de konaklama işletmelerinin başarılarında oynadığı stratejik rolün ortaya çıkarılması bakımından önemlidir. Çalışma sonucunda stratejik iletişim boyutları ile işlem etkinliği, hizmet kalitesi, kurumun toplamda daha etkin çalışması, ayrı departmanların kendi içerisinde daha iyi çalışması ve stratejik işlem etkinliği arasında olumlu bir bağlantı olduğu ortaya çıkmıştır.