Özet:
Bu çalışmanın amacı günümüzde gerek yaygınlık açısından gerekse gündelik yaşamla bütünleşmesi açısından her geçen gün daha da önem kazanan Sosyal Medyanın tüketim toplumu ile olan bağlantısını tartışmaktır. Bu bağlamda tarih boyunca insanların en temel yaşam pratiklerinden biri olan tüketim davranışının gelişimi tarihsel süreç içerisinde incelenmiş tüketim ve statü oluşumu arasındaki ilişki ortaya koyulmuştur. Ardından sosyal medyanın kapsam olarak neyi içerdiği, artıları ve eksileri ile birlikte tartışılmıştır. Araştırma bölümünde ise en yaygın sosyal ağ uygulamalarından biri olan ve sosyal medyanın tüm özelliklerini bünyesinde barındıran Facebook, kategorisel içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiş, içeriğinde bulunan öğeler ile bireylerin tüketim davranışları arasında bağlantılar ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır.