Özet:
Bu araştırmada kendisi uygulamalı bir ders olan mesleki bilgi işlem derslerinde öğretme tekniği ve öğretme ortamlarının öğrencilerin paket program kullanım başarısına etkisinin olup olmadığı araştırılmıştır.Öntest-sontest kontrollü deneysel desen kullanılarak yapılan araştırma, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Akdeniz Üniversitesi, Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu'nda örgün öğretim 3. sınıfta mesleki bilgi işlem derslerini ilk defa alan öğrencilerden oluşan 20 kişilik kontrol ve 24 kişilik deney grupları olmak üzere toplam 44 kişilik bir öğrenci grubuyla gerçekleştirilmiştir.Araştırmacı ve paket program eğitmenleri ile toplam 20 sorudan oluşan bir başarı testi veri toplama aracı olarak geliştirilmiştir. Başarı testi, geçerlik-güvenilirlik analizi için, kontrol ve deney gruplarından bağımsız 56 kişilik bir öğrenci grubuna uygulanmıştır. Elde edilen veriler ise KR-20 hesaplaması için Statistica programı ile analiz edilmiştir.Analizler sonucunda mesleki bilgi işlem derslerinde öğretme tekniği ve öğretme ortamlarının kontrol ve deney grupları arasında fark oluşturduğu tespit edilmiştir ancak bu fark istatistikî olarak anlamlı değildir.