Özet:
Alanya bölgesindeki 4 ve 5 yıldızlı otellerde çalışan yöneticilerin yenilikçilik anlayışı' isimli çalışmamızda son yıllarda ön plana çıkan yenilik kavramına değinilmiştir ve bunu yine ülkemizin en aktif sektörlerinden biri olan turizm sektöründe ne derecede uygulandığını ve yöneticilerin yeniliklere ne derecede açık olduğunu gözlemlenmiştir.Bu çalışma 3 bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, otel işletmeleri ve otel yönetimi ile ilgili kavramlara değinilmiştir. İkinci bölümde ise yenilik ile ilgili kavramlara değindik ve yenilik ile otel yönetimi arasında bir bağlantı kurmaya çalıştık. Son olarak üçüncü bölümde ise Alanya bölgesindeki 4 ve 5 yıldızlı otellerde çalışan yöneticiler üzerinde bir uygulama yapılmıştır.Alanya bölgesindeki 4 ve 5 yıldızlı otellerde yöneticilik görevinde bulunanların yenilik anlayışının değerlendirildiği bu çalışma sonucunda, otel yöneticilerinin yenilik faaliyetlerini etkileyen faktörlerden maliyet faktörünün %79,6 oranında en önemli faktör olduğu bunu, personel niteliği % 44,4, idari engeller %26,9, müşteri talebi %29,6, bürokrasi %13,9, örgütsel kültür faktörü %13, örgüt yapısı faktörü %11,1 ve iletişim faktörü %9,3 izlediği görülmektedir. Yenilik faaliyetlerini etkileyen faktörlere ilişkin görüşlere genel olarak bakıldığında en önemli faktörün maliyet olduğu görülmüştür.