Abstract:
Turizmin en önemli özelligi elle tutulup gözle görülemeyen, deneme imkânı bulunmayan bir ürün, yani hizmet üretiyor olmasıdır. Söz konusu turizm ürününü satın almadan önce görmek, incelemek veya test etmek mümkün olmadıgı için müsteriler, satın almadan önce bununla detaylı ve dogru bilgi edinmek isterler. Bu noktada bilgi ve iletisim teknolojilerinin turizmdeki önemi öne çıkmaktadır. Kullanım alanı ve etkisi tartısılmayan internetin turizm sektöründe ticari amaçlı kullanılması ile birlikte sınırsız bir erisim ortamı yaratılmakta, turizm isletmeleri kurdukları web siteleri sayesinde müsteriler ile direkt olarak iletisime geçme imkanı elde edilmekte ve bu sekilde direkt satıslar yapılmaktadır. Çalısmanın ilk bölümünde internet ve elektronik ticaretin tanımı ile genel özellikleri islenmistir. kinci bölümde ise turizm pazarlaması ve turizmde internet kullanımı üzerinde durulmus, online satıs yapan web siteleri konusunda bilgi verilmistir. Üçüncü ve son bölümde ise online rezervasyon hizmeti veren web siteleri ile ilgili bir arastırmanın verileri analiz edilmistir.