Abstract:
Bilginin çok hızlı bir şekilde yayıldığı teknoloji ortamı, çabuk ve çok para kazanma gerekliliği sonunda oluşan hızlı yaşam, tüm sektörlerde olduğu gibi pazarlama ve halkla ilişkiler alanlarında da aynı hızlı etkisini göstermektedir. Pazarlamacılar, bu rekabet ortamında bir ürün ya da hizmetin en iyi ve etkili bir şekilde pazarlanması için sürekli yenilikler geliştirmektedirler. Sadece üretim ve tüketimden ibaret olan pazarlama anlayışı bu değişimle birlikte daha çok fayda sağlayacak olan, bütünleşik pazarlama iletişimi kavramını gündeme getirmiştir. Kavramın gündeme geliş nedenim ise, oluşturulan mesajların tüm iletişim kanallarından aynı etki ile iletilmesi ve mesaj bütünlüğünün korunmasıdır. Yenilenme ve gelişme kavramı halkla ilişkiler açısından, işlevsel yapısındaki değişiklik ile kalmamış kurum hedef ve stratejilerine hizmet eden yönleriyle de tüketicilerin karşısına çıkmıştır. Halkla ilişkilerin pazarlamaya dahil edilen yönüne ise pazarlama amaçlı halkla ilişkiler denilmektedir. Sözü edilen hedef ve stratejiler doğrultusunda halkla ilişkilerin kullanılarak, çok yönlü strateji ve taktikleri içermesi anlamındadır. Çalışma, pazarlama amaçlı halkla ilişkiler kavramının kabul edilip edilmeyişinin tartışıldığı bir ortamda, bir pazarlama amaçlı halkla ilişkiler kampanyasının hazırlanması şeklinde yapılmıştır. Kampanya, internet bankacılığı M2anetinin, pazarlama amaçlı halkla ilişkilerin yöntemlerinden olan noktasal satış yöntemi kullanılarak, hizmeti kullananların sayısının çoğaltılması amaçlanarak yapılmıştır.