Abstract:
Bu araştırmanın Bu araştırmanın amacı, 2018 yılı ile 2022 yılları arasında LGS sınavında sorulan 100 adet matematik sorusunun, MATH taksonomisi kategori ve gruplarına ve öğrenme alanlarına göre analizinin yapılmasıdır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme tekniği kullanılmıştır. Veri analizinde frekans, yüzde hesapları ve ki-kare testi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, LGS sınavı matematik sorularının en fazla "Sayılar ve İşlemler" ile "Cebir" öğrenme alanlarında olduğu tespit edilmiştir. LGS sınavı matematik sorularının öğrenme alanlarına göre dağılımında yıllara göre anlamlı bir fark olduğu görülmüştür. Araştırma sonuçlarına göre LGS sınavı matematik sorularının MATH taksonomisi grup ve kategorilerine göre analizinde, en fazla B ve C gruplarından soruların yer aldığı ve bu gruplardan da en çok B2 "Yeni Durumlara Uyarlama" ve C2 "Çıkarımlar, Tahmin ve Karşılaştırmalar" kategorilerinde yer aldığı tespit edilmiştir.