Akdeniz Üniversitesi DSpace

Ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin karekök kavramıyla ilgili kavram imajları ve işlemsel anlayışları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Dikmen, Görkem Ali
dc.date.accessioned 2024-12-02T11:34:42Z
dc.date.available 2024-12-02T11:34:42Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/7705
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin karekök kavramıyla ilgili kavram imajlarını ve işlemsel anlayışlarını belirlemektir. Bu araştırma 2021-2022 eğitim öğretim yılında bir devlet okulunun ortaokul sekizinci sınıf düzeyinde öğrenim gören toplam 12 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın modeli nitel araştırma desenlerinden durum çalışması olarak tasarlanmıştır. Örneklem için seçilen 12 ortaokul sekizinci sınıf öğrencisi seçkisiz örnekleme türlerinden oransız tabakalı örneklem tekniği kullanılarak belirlenmiştir. Araştırmada veriler, öğrencilere uygulanan Karekök Kavramıyla İlgili İşlemsel Anlayışı Belirleme Testi ve Karekök Kavramıyla İlgili Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu ile birlikte yapılan görüşmelerle elde edilmiştir. Görüşmelerden elde edilen nitel veriler, ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin karekök kavramıyla ilgili kavram imajlarını ve işlemsel anlayışlarını belirlemek için betimsel analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgulara göre, ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin karekök kavramı ile ilgili tanımlama yaparken kavram imajlarından yararlanarak cevap verdikleri; kavram imajlarında ise karekök kavramını üslü ifadeler ile ilişkilendirdikleri görülmüştür. Ayrıca, ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin karekök kavramıyla ilgili formal tanımları ise işlemsel anlayış çerçevesinde kullandıkları görülmüştür. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin karekök kavramıyla ilgili kavram imajları ve işlemsel anlayışları en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi en_US
dc.contributor.consultantID Evcan, Sinem Sezer. en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster