Özet:
Bu araştırmanın amacı ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin karekök kavramıyla ilgili kavram imajlarını ve işlemsel anlayışlarını belirlemektir. Bu araştırma 2021-2022 eğitim öğretim yılında bir devlet okulunun ortaokul sekizinci sınıf düzeyinde öğrenim gören toplam 12 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın modeli nitel araştırma desenlerinden durum çalışması olarak tasarlanmıştır. Örneklem için seçilen 12 ortaokul sekizinci sınıf öğrencisi seçkisiz örnekleme türlerinden oransız tabakalı örneklem tekniği kullanılarak belirlenmiştir. Araştırmada veriler, öğrencilere uygulanan Karekök Kavramıyla İlgili İşlemsel Anlayışı Belirleme Testi ve Karekök Kavramıyla İlgili Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu ile birlikte yapılan görüşmelerle elde edilmiştir. Görüşmelerden elde edilen nitel veriler, ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin karekök kavramıyla ilgili kavram imajlarını ve işlemsel anlayışlarını belirlemek için betimsel analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgulara göre, ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin karekök kavramı ile ilgili tanımlama yaparken kavram imajlarından yararlanarak cevap verdikleri; kavram imajlarında ise karekök kavramını üslü ifadeler ile ilişkilendirdikleri görülmüştür. Ayrıca, ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin karekök kavramıyla ilgili formal tanımları ise işlemsel anlayış çerçevesinde kullandıkları görülmüştür.