Abstract:
Kriz iletişimi kapsamında yapılan bu çalışmanın amacı, bir krizin Twitter'da yükselişi sırasında kurumun iletişim davranışını araştırarak durumsal kriz müdahale stratejilerine ve literatüre katkıda bulunmaktır. Vaka çalışması olarak Baydöner'in 8 Nisan 2022'de yayınlanan ve Twitter'da trend topic olan "Dertsiz Masa Örtüsü" reklam filmine dair tweetler analiz edilmiştir. Araştırmanın örneklemini MAXQDA 2020 analiz programıyla 7.04.2022/19:50:14 -9.04.2022/11:12:08 tarih ve saatler arası Baydöner hashtagı ile çekilen 8,928 tweet oluşturmaktadır. Tweetlerin analizinin yapılması ve çıkarımlarda bulunulabilmesi için içerik analizi tekniği ile kodlama işlemi yapılmıştır. Olumlu, olumsuz ve nötr tweetlerin rasyonel analizleri yapılmıştır. Paylaşılan tweetlerdeki olumlu ifadelerin ve emojilerin daha çok yer alması, kurumun uygulamış olduğu sessizlik stratejisinin krizin türüne ve gerçekleştiği mecraya göre krizden hızla kurtulma konusunda önemli bir strateji olduğunu göstermiştir. Kurumun uygulamış olduğu sessizlik stratejisinin hem krizin büyümesine engel olduğu hem de olumsuz paylaşımların sınırlı kalmasına neden olduğu tespit edilmiştir. Sessizlik stratejisi literatürde çok az çalışılmıştır. Konuyla ilgili ileri çalışmaların yapılması önerilmektedir.