Abstract:
Bu araştırmada öğretmenlerin etik duyarlık ve iş doyum düzeyleri arasındaki ilişki incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma modellerinden biri olan ilişkisel tarama kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Antalya ili Korkuteli ilçesindeki Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda çalışan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise 2020-2021 eğitim öğretim yılında Korkuteli ilçesinde çalışan 286 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak hazırlanan ankette demografik bilgilerle birlikte "Etik Duyarlık" ve "İş Doyumu" ölçekleri kullanılmıştır. Toplanan veriler SPSS 22 programında analiz edilmiştir. Araştırmada frekans, ortalama, standart sapma, t testi, Anova, Pearson korelasyon testi ve Regresyon analizleri yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin etik duyarlıkları ile iş doyum düzeyleri arasında etik duyarlık ölçeğinin tüm alt boyutlarında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. "Duyguların okunması ve ifade edilmesi" ve "Yorum ve görüşler geliştirmek" alt boyutlarında orta düzeyde diğer alt boyutlarda ise düşük düzeyde ilişki tespit edilmiştir. En yüksek korelasyon ise "Duyguların okunması ve ifade edilmesi" alt boyutunda görülmüştür. Ayrıca araştırmada yapılan regresyon analizine göre öğretmenlerin etik duyarlıklarının "Duyguların okunması ve ifade edilmesi" ve "Yorum ve görüşler geliştirmek" alt boyutları öğretmenlerin iş doyum düzeyleri üzerinde etkilidir.