Abstract:
Bu araştırmanın amacı beden eğitimi öğretmenlerinin karakter eğitimi yetkinlik inançları ile öğrenci davranışlarına ait algıları arasındaki ilişkiyi incelemek ve katılımcılara ait bazı değişkenler (cinsiyet, yaş, eğitim…) açısından ele alınan kavramlardaki farklılığı araştırmaktır. Araştırmada nicel araştırma yöntemi ve genel tarama modellerinden biri olan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Bu araştırmanın çalışma evrenini, 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı devlet okullarında ve özel okullarda görev yapan beden eğitimi ve spor öğretmenleri oluşturmaktır. Araştırmanın örneklemini, evreni temsil ettiği düşünülen sekiz farklı ilden 390 öğretmen oluşturmaktadır. Bu araştırmada veriler, Karakter Eğitimi Yetkinlik İnancı Skalası, Koruyucu Topluluk Olarak Okullar Ölçeği ve" Kişisel Bilgi Formu" kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmada veri analizi olarak frekans ve yüzde dağılımları hesaplanmıştır. Karşılaştırmalı analizler için T-Testi ve ANOVA istatistik analiz yöntemleri kullanılmıştır. Araştırma sonucunda erkek öğretmenlerin kişisel öğretim yetkinliğinin kadın öğretmenlere göre yüksek olduğu, erkek öğretmenlerin öğrencideki saygı ile arkadaşlık ve aidiyet algıları kadın öğretmenlere göre daha yüksek olduğu, öğretmenlerin kişisel öğretim yetkinlikleri eğitim durumları açısından benzer iken lisansüstü öğrenim gören öğretmenlerin genel öğretim yetkinlikleri daha yüksek olduğu, özel okullarda görev yapan öğretmenlerin kişisel öğretim yetkinliğinin devlet okullarında görev yapan öğretmenlere göre çok daha yüksek olduğu, kongre ve sempozyumlara katılan öğretmenlerin kişisel ve genel öğretim yetkinliğinin, katılmayan öğretmenlere göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.