Abstract:
Bu çalışmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı bir ortaokulda uzaktan eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri ortaya çıkarmaktır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmaya amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile belirlenen Konyaaltı ilçesinde görev yapan 10 öğretmen katılmıştır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden durum çalışması desenindedir. Bu nedenle araştırmada veri toplamak amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmış, görüşme tekniği kullanılmış ve veriler betimsel ve içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırmada elde edilen tüm veriler kodlanmış, araştırmanın amacına uygun olarak çeşitli boyutlar ve bu boyutlara uygun temalar belirlenmiş, belirlenen temalar özetlenerek yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; Katılımcıların çoğunluğu Covid-19 pandemisi ile birlikte uzaktan eğitimin öneminin ve etkinliğinin arttığını ifade etmiştir. Daha önce uzaktan eğitimin niteliği ve niceliği tartışılırken, pandemi ile birlikte uzaktan eğitim bir fırsat olarak değerlendirilmeye başlanmıştır. Devlet ortaokullarında uzaktan eğitim uygulamalarında karşılaşılan sorunlar, farkındalık düzeyi, avantajlar özellikle pandemi sürecinde yaşanan mevcut durum değerlendirilmiş ve bazı çözüm önerileri sunulmuştur.