Akdeniz Üniversitesi DSpace

60-72 ay arası çocukların sosyal problem çözme becerilerinin yalnızlık ve sosyal memnuniyetlerini yordama gücü: Mersin örneği

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Oğur, Özgür
dc.date.accessioned 2023-11-30T11:34:12Z
dc.date.available 2023-11-30T11:34:12Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/7270
dc.description.abstract Bu çalışmada 60-72 aylık çocukların sosyal problem çözme becerilerinin yalnızlık ve sosyal memnuniyet düzeylerini yordama gücünün belirlenmesi ve bu iki değişkenin bazı faktörlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma grubunu Mersin ilinin iki ilçesinde yaşayan yaşları 60-72 ay aralığındaki 70 çocuğun oluşturduğu bu çalışmada katılımcılar seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme ile amaçlı örnekleme yöntemlerinden kartopu örneklemesi yöntemleriyle belirlenmiştir. Araştırmada verilerin toplanması amacıyla "Kişisel Bilgi Formu" ile "Wally Sosyal Problem Çözme Testi" ve "60-72 Aylık Çocuklar için Yalnızlık ve Sosyal Memnuniyetsizlik Ölçeği" kullanılmıştır. Katılımcıların sosyal problem çözme becerileri ve yalnızlık ve sosyal memnuniyet düzeyleri cinsiyet, daha önce alınmış olan okul öncesi eğitimin süresi, anne-baba eğitim durumları ve kardeş sayısına göre incelenmiştir. Ölçekler aracılığıyla elde edilen verilerin dağılımının belirlenmesi için çarpıklık ve basıklık katsayıları, Kolmogorov-Smirnov test sonuçları ve verilerin dağılımına ilişkin grafikler incelenmiş ve ulaşılan sonuçlar doğrultusunda Mann Whitney-U testi, Kruskal-Wallis analiz yöntemi, Spearman korelasyon katsayısı ve basit doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Ulaşılan bulgulara göre katılımcıların sosyal problem çözme düzeylerinin cinsiyete göre anlamlı bir farklılık gösterdiği ve bu farklılığın kızların lehine olduğu görülmüştür. Sosyal problem çözme düzeylerinin daha önce alınmış olan okul öncesi eğitimin süresi, anne-baba eğitim durumları ve kardeş sayısına göre anlamlı farklılık göstermediği; yalnızlık ve sosyal memnuniyet düzeylerinin cinsiyet, daha önce alınmış olan okul öncesi eğitimin süresi, anne-baba eğitim durumları ve kardeş sayısına göre anlamlı farklılık göstermediği görülmüştür. Bununla birlikte sosyal problem çözme becerilerinin yalnızlık ve sosyal memnuniyet düzeylerini yordama gücüne sahip olduğu anlaşılmıştır. Bu bulgular doğrultusunda gelecekteki çalışmalara yönelik olarak bazı öneriler sunulmuştur. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title 60-72 ay arası çocukların sosyal problem çözme becerilerinin yalnızlık ve sosyal memnuniyetlerini yordama gücü: Mersin örneği en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Temel Eğitim en_US
dc.contributor.consultantID Yüksel, Begümhan. en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster