Akdeniz Üniversitesi DSpace

Söz sanatları öğretiminde şarkıların kullanılması ve öğrenci görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Öztürk, Emre
dc.date.accessioned 2023-11-28T14:52:10Z
dc.date.available 2023-11-28T14:52:10Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/7264
dc.description.abstract Bu çalışmada Türkçe dersi söz sanatları konusunun öğretiminde öğretim materyali olarak şarkıların kullanılmasının öğrencilerin başarısına ve başarılarının kalıcılığına etkisi araştırılmış, söz sanatları konusu öğretim programından farklı olarak dinleme becerisi ile ilişkilendirilmiş, disiplinlerarası yaklaşımla ele alınmıştır. Örneklemini Antalya ili, Manavgat ilçesine bağlı bir ortaokulda okumakta olan 10 yedinci sınıf öğrencisinin oluşturduğu çalışma; açımlayıcı sıralı desende tasarlanmış bir karma yöntem araştırmasıdır. Araştırmanın nicel boyutunda tek gruplu ön test – son test deseni uygulanmış, veriler araştırmacı tarafından geliştirilen söz sanatları başarı testi ile toplanmıştır. 33 soruluk başarı testi; ön test, son test ve kalıcılık testi olarak kullanılmıştır. Nitel boyutta ise durum analizi yapılmış, araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu vasıtasıyla çalışma grubundaki öğrencilerle görüşmeler sağlanmıştır. Nicel verilerin çözümlenmesinde SPSS v22 programından yararlanılmış, parametrik olmayan testlerden wilcoxon sıralı işaretler ve mann-whitney u testleri kullanılmış; nitel veriler için içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre şarkılarla yapılan söz sanatları öğretiminin öğrencilerin başarısına ve başarılarının kalıcılığına olumlu etkisi olduğu tespit edilmiştir. Başarı ve kalıcılık cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Öğrencilerin büyük bir kısmı Türkçe dersini ve sayısal dersleri şarkılarla öğrenmek istemekte; şarkılarla yapılan dersleri güzel, öğretici, eğlenceli ve akılda kalıcı bulmaktadır. Anlatım bozukluğu, öğrencilerin şarkılarla öğrenmek istedikleri öncelikli konu olmuştur. Öğrenciler en kolay benzetme sanatını anladıklarını, en çok kişileştirmede zorlandıklarını düşünmektedir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Söz sanatları öğretiminde şarkıların kullanılması ve öğrenci görüşleri en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi en_US
dc.contributor.consultantID Nalçacıgil Çopur, Emel. en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster