dc.contributor.author |
Çebişli, Zeynep Işıl Türkmen |
|
dc.date.accessioned |
2023-06-08T13:17:52Z |
|
dc.date.available |
2023-06-08T13:17:52Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/7037 |
|
dc.description.abstract |
Küresel ticaretin yarısından fazlası Çin ve Avrupa arasında Deniz İpek Yolu üzerinde gerçekleşmektedir. Kuşak Yol Girişimi'nin ortaya çıkması ve sonrasında dünyada yaşanan gelişmeler ışığında, deniz yolunun hegemonyası tartışmalara neden olurken; intermodal taşımacılığın önemi bir kez daha anlaşılmaktadır. Dünya'nın içinde bulunduğu iklim krizi ile birlikte demiryolu taşımacılığının kullanımını arttırmaya odaklanan Avrupa Komisyonu, 2021 yılını Demiryolu Yılı ilan etmiştir. Çin-Avrupa Birliği arasındaki ticaretinde, demiryolu ile yük taşımacılığına dikkat çekmek için araştırmalar yapılmaktadır. Buna ilaveten, yapılan araştırmalarda alternatif güzergah ve taşıma yolları ihtiyacı vurgulanmaktadır. Bu kapsamda, Kuşak Yol Girişimi'ndeki demiryolları koridorlarının Avrupa Birliği ve Çin arasındaki ticarette tercih sebebi olabileceğini göstermek bu tezin amacıdır. Deniz yolu kullanımındaki hegemonyanın yerine, içinde demiryolunun da olduğu intermodal taşımacılıkla daha etkin teslimler olabileceğinin açıklanması hedeflenmektedir. Bu tezde, uluslararası ticarette, demiryoluyla yapılacak taşımacılığın yıllar içerisinde artacağını ve gelişen teknolojinin demir yoluyla taşımacılığa yeni bir perspektif kazandırarak Kuşak Yol Girişimi kapsamında yer alan Orta ve Güney Koridor'un Avrupa Birliği ve Çin arasındaki ticarette tercih edilebileceği ana hipotez olarak sunulmaktadır. Ekonomik koridorlar vasıtasıyla yapılan demiryolu yük taşımacılığı, Avrupa Birliği ve Çin arasındaki ülkeler arasındaki ticaretin gelişmesinde önemli bir etkiye sahiptir. Teze yönelik yapılan çalışmada toplanan veriler ve yaşanan politik, ekonomik, teknolojik ve uluslararası gelişmeler yapısal bir şekilde ele aldığından betimleyici araştırma yöntemine dayanmaktadır. Betimleyici araştırma yapılırken, ülkeler arası ilişkiler, coğrafi olarak güvenlik unsurları, uluslararası alanda yaşanan gelişmeler de hesaba katıldığından ikincil veriler ve nicel verilerden yararlanılmakta ve Orta ve Güney Koridoru kapsamında karşılaştırma yapılmaktadır. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Çin, Avrupa Birliği, Kuşak Yol Girişimi, Demiryolu Yük Taşımacılığı ,Ulaştırma Koridoru |
en_US |
dc.title |
Kuşak yol girişimi'nde orta ve güney koridoru demiryolu rotası üzerindeki yük taşımacılığının karşılaştırmalı analizi |
en_US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Uluslararası Ticaret ve Lojistik |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
Topuz, Hüseyin. |
en_US |
dc.contributor.institute |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |