dc.contributor.author |
Sezen, Mustafa |
|
dc.date.accessioned |
2023-05-17T15:18:23Z |
|
dc.date.available |
2023-05-17T15:18:23Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/6904 |
|
dc.description.abstract |
Günümüzde kentler, daha fazla sayıda, daha fazla para harcayan kent ziyaretçisini ve ayrıca yüksek harcama yapacak yatırımı çekmek, daha kalifiye iş gücünü barındırmak için kurum markaları gibi yönetilebilmektedir. Kent markalarının yönetim süreci içerisinde önemli bir nokta olan kent tanıtımı tüm mecralarla birlikte yönetilmektedir. Çağımızda teknolojinin hızla gelişmesi ve buna bağlı olarak internet kullanım oranındaki hızlı artış olmasıyla tüketicinin çevrimiçi platformlarda aktifliği artış göstermiştir. Markalaşmış veya marka olmak isteyen kentlerin sosyal medya kullanma alışkanlarındaki hızlı ve olumlu değişim kent markası yönetimi açısından da vaz geçilmez olmuştur. Bu noktada sosyal medya araçlarından biri olan Instagram mecrası kent markası imajının ayırt edici özelliklerinden biridir. Bu bağlamda kent markası yönetimi sürecinde sosyal medyanın rolünü ortaya koyabilmek amacıyla Antalya'nın Instagram'daki temsilî hesabı "antalyabb" ile İzmir'in temsilî hesabı "izmirbuyuksehirbelediyesi" karşılaştırılmıştır. Çalışmada içerik analizi yöntem kullanılmış ve elde edilen verilerden yararlanarak kent markası yönetimi sürecinde kent markasının temsil edilmesinde sosyal medya mecralarından Instagram'ın pozitif etkisi olduğu saptanmıştır. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.title |
Sosyal medyanın marka kent konumlandırmasındaki etkisi: Antalya-İzmir karşılaştırılması |
en_US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Pazarlama |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
Batu, Nurettin Mert. |
en_US |
dc.contributor.institute |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |