Özet:
İnternet kullanımının artması ile sosyal medya platformları artık bir pazarlama ve tutundurma aracına dönüşmüştür. Tüketicilerin TripAdvisor gibi platformlarda yapmış oldukları yorumlar diğer insanların satın alma davranışını etkilemektedir. Bundan dolayı işletmeler için elektronik ağızdan ağıza iletişim önemli bir konudur. İşletmeler bunları takip etmeli ve bazen de hizmet telafisinde bulunmalıdır. Bir turizm eWoM platformu olan TripAdvisor'daki yorumlar seyahat edenlerin satın alma davranışını önemli oranda etkilemektedir. Bundan dolayı çalışmanın amacı Antalya Kemer Bölgesinde yer alan 5 yıldızlı oteller hakkında Türk misafirlerin TripAdvisor'daki yorumlarının incelemesidir. Tez konusu itibariyle eWoM olgusuna odaklanmaktadır. Bu kapsamda ele alınan diğer ilişkili konular ise otellerde tutundurma, pazarlama, sosyal platformların satın alma niyetine etkisi konularıdır. Antalya ili Kemer bölgesinde faaliyet gösteren 5 yıldızlı oteller çalışmanın kapsamını oluşturmaktadır. Verilerin çokluğundan dolayı bu otellerde konaklayan sadece Türk vatandaşlarının yorumları incelenecektir. Çalışmada eWoM kapsamında oteller ile ilgili en önemli sosyal platform olan TripAdvisor kullanılacaktır. Yapılmış olan bu araştırmada elde edilen bulgular değerlendirildiğinde Türk müşterilerin genel olarak Kemer'de bulunan beş yıldızlı otellerden memnun oldukları görülmektedir. Kemer'deki otel işletmelerine ilişkin içerik analizi yapılarak sonuçlar incelenmiştir. Burada en çok vurgulanan kelimelerin oteller için, güven, kalite, memnuniyet, rezervasyon, harika, mükemmel, pahalı, hijyenik olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonuçları incelendiğinde değerlendirilmiş olan yorumların neredeyse yarısında hijyenle ilgili bir kelime bulunduğu belirlenmiştir.