dc.contributor.author |
Keleş, İsa |
|
dc.date.accessioned |
2023-04-12T09:00:25Z |
|
dc.date.available |
2023-04-12T09:00:25Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/6785 |
|
dc.description.abstract |
Turizm faaliyetleri günümüzde bölgesel kalkınma ve refahın iyileştirilmesi açısından önemli stratejik unsurlar arasında yer almaktadır. İşletmelerin küresel ölçeğe taşınan rekabetleri gibi bölgeler ve şehirler farklı turizm uygulamaları yoluyla birbirleri ile rekabet eder hale gelmiştir. Turizmin giderek daha fazla önem verilen bir kalkınma stratejisi unsuru haline gelmesinin doğal bir sonucu olarak, farklı turizm faaliyeti alternatifleri ve bu faaliyetlerin pazarlamasına yönelik farklı stratejilerin kullanılması söz konusu olmaktadır. Gastronomi turizmi, yeni bir pazarlama aracı olarak bölgelerin veya şehirlerin markalaşmasında ve turizm gelirlerinin arttırılmasında dikkat çeken bir turizm alternatifi haline gelmiştir. Gastronomi turizminin sürdürülebilir bir yapıya kavuşturulması ve gastronomi temelli unsurların bölgelerin destinasyon pazarlaması stratejilerinde kendine yer bulması aynı zamanda markalaşma stratejileri açısından önemlidir. Bu araştırma, şehirlerin markalaşması açısından destinasyon pazarlaması unsuru olarak sürdürülebilir gastronominin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın birinci bölümünde şehir markalaşması, destinasyon pazarlaması, sürdürülebilir turizm ve gastronomi turizmi kavramlarına dair açıklamalar sunulmuştur. Araştırmanın uygulama bölümünde ise Antalya'da ziyaretçi olarak bulunan veya geçmişte Antalya'ya turistik faaliyetler kapsamında ziyaret etmiş 415 kişiyle gerçekleştirilen anket çalışmasından elde edilen bulguların analizi ve bu analizden elde edilen sonuçlar yer almaktadır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre şehir markalaşması, destinasyon pazarlaması ve sürdürülebilir gastronomi turizmi faaliyetleri arasında önemli bir ilişkinin bulunduğu saptanmıştır. Bunun yanı sıra bireylerin cinsiyetleri, eğitim durumları, Antalya şehrini daha önce ziyaret etmiş olmaları gibi özelliklerinin bu kavramlara yönelik algıları ile turizm faaliyetlerinde yer alma eğilimleri üzerinde önemli etkilerinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
Şehir Markalaşması, Sürdürülebilir Gastronomi Turizmi, Destinasyon Pazarlaması |
en_US |
dc.title |
Şehirlerin markalaşma sürecinde bir destinasyon pazarlaması unsuru olarak sürdürülebilir gastronomi turizmi: Antalya ili örneği |
en_US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Turizm Yönetimi |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
Eren, Ramazan. |
en_US |
dc.contributor.institute |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |