Akdeniz Üniversitesi DSpace

Mobilya ve dekorasyon programının dört düzey değerlendirme modeliyle değerlendirilmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kurt, Abdulkadir
dc.date.accessioned 2023-03-16T15:08:02Z
dc.date.available 2023-03-16T15:08:02Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/6503
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, İnsan Kaynaklarının Mesleki Eğitim Yoluyla Geliştirilmesi Projesi (İKMEP) kapsamında geliştirilen ve pilot uygulama olarak Akdeniz Üniversitesi Ahşap Teknolojileri Araştırma ve Uygulama Merkezi (ATAUM) bünyesinde uygulanan Mobilya ve Dekorasyon programını Kirkpatrick Dört Düzey Değerlendirme Modeli çerçevesinde değerlendirmektir. Çalışmada nitel ve nicel yöntemin birlikte kullanılmasına olanak tanıyan karma yöntem desenlerinden biri olan eş zamanlı paralel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 ve 2019-2020 yılları arasında eğitim gören 26 öğrenci, 3 öğretim elemanı ve sanayide mobilya ve dekorasyon alanında faaliyet gösteren 3 işletmenin temsilcisi oluşturmaktadır. Çalışmada kullanılan farklı nitelikteki ölçme araçları (tepki formu, tutum ölçeği, başarı testi, analitik dereceli puanlama anahtarı, görüşme ve gözlem formları) ile çalışma grubunda yer alan 26 öğrenci bilişsel, duyuşsal ve psikomotor beceriler bağlamında değerlendirmeye tabi tutulmuştur. 18 aylık bir gözlem sürecine tabi tutulan Mobilya ve Dekorasyon programı Kirkpatrick Dört Düzey Değerlendirme Modeli çerçevesinde değerlendirilmiştir. Dört aşamadan oluşan modelin "Tepki" boyutunda araştırmacı tarafından geliştirilen tepki formu ve uyarlanan mesleki eğitime yönelik tutum ölçeği kullanılarak öğrencilerin programa karşı memnuniyetleri ölçülmüştür. "Öğrenme" boyutunda araştırmacı tarafından geliştirilen başarı testi ve analitik dereceli puanlama anahtarları ile öğrencilerin bilişsel ve psikomotor becerileri ölçülmüştür. "Davranış" boyutunda araştırmacı tarafından geliştirilen gözlem formu, yarı yapılandırılmış görüşme formu ve öğretim elemanları için öz değerlendirme formu kullanılarak program kazanımlarının ne derece davranışa dönüştüğü ölçülmüştür. "Sonuçlar" boyutunda ise kurum yöneticisi ile öğrencilerden bir kısmının mezun olduktan sonra istihdam edildikleri birimlerdeki sektör temsilcisi görüşlerinin ve kurumun arşiv kayıtlarının incelenmesi ile programın kuruma ve topluma olan toplam faydası değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda Mobilya ve Dekorasyon programının hedef ve içerik yönünden kapsamlı ve sektörün taleplerine uygun olarak hazırlandığı tespit edilmiştir. Ancak, programda yer alan kazanımların uygulama boyutunda istenilen düzeyde bir başarının sağlanamadığı ve gerçek iş hayatında mezunların işe vurukluk ilkesi bağlamında sektörün taleplerini karşılama bağlamında sıkıntı yaşadıkları görülmüştür. Programın, uygulama ve değerlendirme süreci bağlamında yenilenmeye ihtiyaç duyduğu belirlenmiş olup öğretim sürecinde uygulama sürecini ön planda tutarak tekrardan yapılanmasına yönelik önerilerde bulunulmuştur. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Dört Düzey Değerlendirme Modeli, Mesleki Eğitim, Mobilya ve Dekorasyon, Program Değerlendirme en_US
dc.title Mobilya ve dekorasyon programının dört düzey değerlendirme modeliyle değerlendirilmesi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/doctoralThesis en_US
dc.contributor.department Eğitim Bilimleri en_US
dc.contributor.consultantID Köse, Erdoğan. en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster