Akdeniz Üniversitesi DSpace

Otel performanslarının denge skor kartı ile karşılaştırmalı olarak ölçülmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Şirin, Melek
dc.date.accessioned 2023-03-08T15:01:07Z
dc.date.available 2023-03-08T15:01:07Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/6416
dc.description.abstract Konaklama işletmelerinin başarısında belirleyici olan çok sayıda etmen bulunmaktadır. Bu etmenler arasında satış miktarı, gelir düzeyi, maliyetler, katkı payı ve karlılık gibi finansal değişkenler yanında müşteri memnuniyeti, tekrar gelme oranları, hizmet kalitesi ve personel bağlılığı gibi finansal olmayan nitelikte değişkenler yer almaktadır. Dolayısıyla genellikle finansal ölçütlere dayanan klasik performans hesaplama yöntemleri sınırlı kalmaktadır. Bu nedenle hem finansal hem de finansal olmayan performans ölçütlerini birlikte ele alan kapsamlı yöntemlerin kullanılması gerekir. Denge Skor Kartı (DSK) bu gereksinimi karşılamak için geliştirilmiş çok boyutlu performans ölçme yöntemlerinden biridir. Bu çalışmada da söz konusu yöntemin konaklama işletmelerinde nasıl kullanıldığının gösterilmesi ve elde edilen sonuçların farklı işletmelerde karşılaştırmalı olarak nasıl değerlendirildiğinin ortaya koyulması amaçlanmaktadır. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Otel performanslarının denge skor kartı ile karşılaştırmalı olarak ölçülmesi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Turizm Yönetimi en_US
dc.contributor.consultantID Yiğitoğlu, Vedat. en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster