dc.contributor.author |
Şirin, Melek |
|
dc.date.accessioned |
2023-03-08T15:01:07Z |
|
dc.date.available |
2023-03-08T15:01:07Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/6416 |
|
dc.description.abstract |
Konaklama işletmelerinin başarısında belirleyici olan çok sayıda etmen bulunmaktadır. Bu etmenler arasında satış miktarı, gelir düzeyi, maliyetler, katkı payı ve karlılık gibi finansal değişkenler yanında müşteri memnuniyeti, tekrar gelme oranları, hizmet kalitesi ve personel bağlılığı gibi finansal olmayan nitelikte değişkenler yer almaktadır. Dolayısıyla genellikle finansal ölçütlere dayanan klasik performans hesaplama yöntemleri sınırlı kalmaktadır. Bu nedenle hem finansal hem de finansal olmayan performans ölçütlerini birlikte ele alan kapsamlı yöntemlerin kullanılması gerekir. Denge Skor Kartı (DSK) bu gereksinimi karşılamak için geliştirilmiş çok boyutlu performans ölçme yöntemlerinden biridir. Bu çalışmada da söz konusu yöntemin konaklama işletmelerinde nasıl kullanıldığının gösterilmesi ve elde edilen sonuçların farklı işletmelerde karşılaştırmalı olarak nasıl değerlendirildiğinin ortaya koyulması amaçlanmaktadır. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.title |
Otel performanslarının denge skor kartı ile karşılaştırmalı olarak ölçülmesi |
en_US |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Turizm Yönetimi |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
Yiğitoğlu, Vedat. |
en_US |
dc.contributor.institute |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |