Akdeniz Üniversitesi DSpace

Turizm bölümü öğrencilerinin yükseköğretimdeki hizmet kalitesi algıları

Show simple item record

dc.contributor.author Karakoyunlu, Filiz
dc.date.accessioned 2023-03-08T14:25:42Z
dc.date.available 2023-03-08T14:25:42Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr/xmlui/handle/123456789/6415
dc.description.abstract Temel görevi bilgiyi araştırmak ve yaymak olan yükseköğretim kurumları, öğretim dışındaki hizmetlerinde de kaliteyi geliştirmeye odaklanmak zorundadırlar. Yükseköğretim kurumlarının öğrenci memnuniyetine dayalı bir anlayışla hareket etmeleri, onlara gelecekte başarı sağlayacak ve üstünlük kazandıracak en önemli faktördür. Bununla birlikte sunulan hizmetlerin kalitesinin değişik sürelerde ölçülmesi ve sonuçlarının değerlendirilerek düzeltici tedbirler alınması gerekmektedir. Bu araştırma ile Akdeniz Üniversitesi'nin turizm bölümü öğrencilerine sunmuş olduğu hizmet kalitesinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Akdeniz Üniversitesi turizm bölümlerinde eğitim görmekte olan öğrencilere sunulan hizmet kalitesi boyutlarının HEdPERF ölçeğine göre neler olduğu; belirlenen boyutlar doğrultusunda öğrencilerin demografik özellikleri ile ilişkileri ve anlamlı farklılıkların olup olmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla özellikle yükseköğretimde hizmet kalitesini ölçmek için geliştirilmiş olan HEdPERF ölçeğinden elde edilen sorulardan bir anket oluşturulmuştur. Akdeniz Üniversitesi turizm bölümlerinde öğrenim gören 482 öğrenciye anket uygulaması yapılmış ve elde edilen veriler istatistiki analizlere tabi tutulmuştur. Araştırma sonucuna göre yükseköğretimde hizmet kalitesi boyutları; "İdari Yönler", "Akademik Yönler", "Program Konuları", "İmaj" ve "Erişilebilirlik" olarak belirlenmiştir. Bu boyutları açıklayan ifadelere verilen cevaplar incelendiğinde "Erişilebilirlik" boyutu en yüksek değerlendirmeye; "Program Konuları" boyutu en düşük değerlendirmeye sahiptir. Araştırmada öğrencilerin yükseköğretimde hizmet kalitesine ilişkin belirlenen boyutların demografik özellikler ile ilişkisi incelenmiştir. Buna göre "Akademik Yönler" boyutu hizmet kalitesi algıları ile medeni durum arasında anlamlı farklılıklar; "Akademik Yönler", "Program Konuları" ve "İmaj" boyutları hizmet kalitesi algıları ile öğrenim şekli arasında anlamlı farklılıklar; "İdari Yönler", "Akademik Yönler", "Program Konuları" ve "Erişilebilirlik" boyutları hizmet kalitesi algıları ile öğrenim yeri arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir. Son olarak "Akademik Programlar" ve "İdari Yönler" boyutları hizmet kalitesi algılarının gelir durumuna bağlı olarak değiştiğine yönelik anlamlı farklılıklar belirlenmiştir. Araştırmanın sonunda ise ulaşılan bilgiler ışığında önerilere yer verilmiştir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Hizmet Kalitesi, Öğrenciler, Yükseköğretim, HEdPERF, Yükseköğretimde Hizmet Kalitesi en_US
dc.title Turizm bölümü öğrencilerinin yükseköğretimdeki hizmet kalitesi algıları en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Turizm Yönetimi en_US
dc.contributor.consultantID Uslu, Abdullah. en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account