Özet:
Yaşanan küresel dijitalleşme süreci hemen hemen tüm sektörleri olumlu veya olumsuz etkilediği gibi turizm sektörünü de etkilemiştir. Bu bağlamda gelişen bilişim teknolojileri ile yaşanan dijitalleşme sürecinin, turizm sektöründeki etkilerinin anlaşılması ve geçmiş tarihler de göz önünde bulundurularak turizm sektörünün geleceğine ışık tutulması araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Bu çerçevede, dijitalleşmenin turizm sektörüne etkilerinin anlaşılabilmesi adına nitel araştırma yaklaşımı ile internet kaynakları üzerinden doküman taramaları ve turizm sektörü çalışan ve yöneticileri ile yarı-yapılandırılmış derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiştir. İç içe geçmiş tek durum deseninin kullanıldığı araştırmada, elde edilen dokümanlara ve görüşmelerin transkripsiyonu ile elden edilen verilere içerik analizi uygulanmıştır. Turizm sektörü, ürünü hizmet olan bir sektördür ve fiyat, dağıtım, tanıtım gibi pek çok unsur da turizm pazarlamasının birer parçalarıdır. Uygulanan analizler sonucunda elde edilen bulgular ile dijitalleşmenin turizm pazarlamasını oluşturan unsurlar üzerindeki etkilerinin anlaşılması amaçlanmaktadır. Çalışma sonucunda elde edilen sonuçlar ile turistik hizmetin temel yapısının değişmediği fakat dijital imkânlar kullanılarak yeni turistik hizmetlerin sunulabileceği ve dijital mecra ve teknolojilerin turizm pazarlamasında geleneksel mecra ve teknolojilere göre daha verimli şartlar sunabildiği, dünyada yaşanan dijitalleşme sürecinin değiştirdiği turist profillerine uygun hizmetlerin geliştirilmesi gerektiği görülmektedir. Bu bağlamda, varılan sonuçlar ışığında dijitalleşen dünyada tüm turizm paydaşlarının yararlanabileceği öneriler sunulmuştur.