Abstract:
Bu araştırmanın amacı kariyer planlaması ile duygusal zekâ arasındaki ilişkinin araştırılmasıdır. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak anket tekniği uygulanmıştır. Oluşturulan anket formunda Kariyer Yönetimi Ölçeği ile Duygusal Zekâ Ölçeği kullanılmıştır. Veriler, 2020 yılında Temmuz-Ekim ayları içerisinde Antalya Gençlik ve Spor İl Müdürlüğünde çalışan görevde yükselme statüsündeki kolayda örnekleme yöntemiyle seçilen 185 kişiden elde edilmiştir. Elde edilen veriler, SPSS istatistik programında analiz edilerek değerlendirilmeye çalışılmıştır. Kariyer Yönetimi Ölçeği ve Duygusal Zekâ Ölçeği ile ilgili verilerin istatistiğinde çarpıklık ve basıklık değerlerinin normal dağılım göstermesi ile ikili gruplarda T-testi, ikiden fazla değişkenlerin karşılaştırılmasında Tek Yönlü Varyans analizi (Anova) kullanılmış olup, farklılıkların hangi gruplardan kaynaklandığını belirlemek için Post Hoc Tukey HSD testi kullanılmıştır. Pearson Korelasyon analizi uygulanarak Kariyer Yönetimi ve Duygusal Zekâ arasında ilişki tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma sonunda duygusal zekâ düzeyi ve alt boyutları ile kariyer yönetimi arasında olumlu yönde istatistiksel olarak anlamlı fakat zayıf bir ilişki bulunmuştur. Ayrıca kadınların erkeklerden, evlilerin bekarlardan daha yüksek duygusal zekâ düzeyine sahip olduğu anlaşılmıştır. Eğitim düzeyi yükseldikçe duygusal zekâ düzeyinin de yükseldiği araştırmanın sonuçlarından biridir. Çalışanların ve yöneticilerin kariyer yönetimi, planlama ve geliştirme süreçlerinde duygusal zekâ faktörünün etkilerini dikkate almaları önemli görülmektedir.