Abstract:
urizm sektörü kapsamı içerisine giren otel işletmeleri zamanla önemli derecede ilerleme ve gelişme göstermektedir. Teknolojik gelişme ve ilerleme ile etkileşimli olan otel işletmeleri sektörü günümüzde her türden müşteriye cevap verecek tesisler haline gelmiştir. Otel işletmeleri bir hizmet işletmesi olup, otel işletmelerinin başarısında insan unsuru büyük ve önemli yer tutmaktadır. İnsan unsurunun önem kazanması işletmelerde istihdam edilen personelin önemini arttırmaktadır. Gelişen teknoloji ve çeşitlenen insan ihtiyaçları ile insanların teknolojik araçlar kullanma oranları da zamanla artmaktadır. Teknolojik araçların kullanılması ile birlikte olumlu ve olumsuz davranış değişiklikleri oluşmaya başlamış ve bu davranış değişiklikleri iş yerlerine kadar etki etmiştir. Bu durum yeni kavramların oluşmasına yol açmıştır. Araştırma konusunun temelini oluşturan sanal kaytarma ve nomofobi kavramları da bahsi geçen yeni kavramlardandır. Tüm bunlardan hareketle çalışma üç bölüm olarak kurgulanmıştır. Birinci bölümde Sanal Kaytarma kavramı açıklanmış olup genel olarak daha önce yapılan çalışmalar ile ilgili bilgiler verilmiştir. İkinci bölümde ise nomofobi kavramı açıklanmış olup konuyla ilgili önceden yapılmış çalışmalar incelenmiştir. Üçüncü bölümde ise turizm işletmelerinde çalışan personelin nomofobik davranışlarının, sanal kaytarma davranışları üzerine etkileri incelenmiştir.